...

"Personen som behöver en andra chans var inte värd den första."
Har gått och sugit lite på den hela dagen. Den är bra, den är rätt. Nu får man ju givetvis ta och tänka på att man kan se det ur lite olika perspektiv. "Alla" förtjänar ju oftast en andra chans, men någon som krossar en totalt är verkligen inte värd någon andra chans. En människa som får en att känna sig otillräcklig, mindre värd och osäker på sig själv ska verkligen inte ha någon andra chans.

Jag blir arg när jag tänker på att jag själv lyckades hamna i en sådan situation, mest för att jag var så blåögd att jag inte upptäckte vad personen gjorde med mig. Jag vill bara ruska om alla andra människor som är med om samma sak, men som ser förbi det. Misstag gör alla, men jag vill att fler ska inse hur mycket värda de är! Det där snacket "... men egentligen är han/hon ju hur fin som helst." VADÅ EGENTLIGEN? Är det ett skämt eller? Egentligen räknas inte! Jag blir irriterad bara jag tänker på det. However, jag blir irriterad när någon behandlar en haffsigt, får en att känna sig oduglig och otillräcklig, indirekt eller direkt. Man hör folk runtomkring säga: "Strunta i honom/henne, han/hon är inte värd dig, han vet inte vad han vill och han förstår inte vad han går miste om". Man försöker ta in det, håller med dem till viss del samtidigt som man försöker överbevisa dem om att han/hon egentligen inte är så dålig, hur fin han/hon är. Samtidigt försöker man ruska om honom, "HALLÅ! VAD HÅLLER DU PÅ MED? Du säger ju en sak, men gör en annan!" Det slutar med att man vill bevisa för honom själv hur fin han egentligen är. Det är här jag har insett hur fel allt låter. Att bevisa för honom/henne själv och alla andra hur bra han/hon egentligen är. Tsss! Vilket skämt!!!!! Det är inte jag som ska bevisa någonting! Det är han som ska bevisa, eller rättare sagt visa för mig och för alla andra hur bra han/hon verkligen är.

Det tog ju ett litet tag för mig att bli varse om allt detta, jag trodde att "det är såhär det är, det bara är så". Jag tänkte att "det är inte lätt alltid, det är tufft, livet är tufft".

Efter regn kommer solsken





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0