sjukt bra! - verklighetsbaserad.



Om boken: 26000 kronor. Det var den summa som Zanas och Nadias pappa fick när han sålde sina döttrar till goda vänners söner i en avlägsen bergsby i Jemen. Intet ont anande hade de två engelska tonårsflickorna kommit till faderns hemland för att tillbringa ett härligt sommarlov. Så är de plötsligt bortgifta med två fullkomliga främlingar…
För Zana och Nadia var det som att förflyttas tillbaka till medeltiden, till hårt slavarbete och fullständig kvinnlig underkastelse. De var fångar i hemmet och minsta steg bevakades. De utsattes för våldtäkt och misshandel och fick föda sina barn under ytterst primitiva förhållanden.
I åratal var de ensamma och utlämnade, undangömda från omvärlden, men till slut lyckades flickornas mor spåra sina döttrar. Zana, den äldsta, fick äntligen utresetillstånd – mot att hon lämnade sin son hos fadern i Jemen.
Här berättar hon själv den sanna historien om en åtta år lång mardröm. Och kvar i den lilla bergsbyn finns fortfarande hennes syster Nadia med sina tre barn…

Älskar denna boken, riktigt bra är den. Jag kunde verkligen inte slita mig.Det är en skrämmande historia som visar på otrolig styrka och mod! Finns en fortsättninga också som jag inte läst ännu, men ska dra till bibblan och låna den tänkte jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0